Dzisiaj jest .

Praktyki zagraniczne - Malaga 2014
Staż zawodowy w Andaluzji - maj/czerwiec 2014

Europass Mobility

Gościmy w słonecznej Maladze w Hiszpanii, gdzie odbywamy praktyki zawodowe. Jesteśmy zakwaterowani w hotelu Benal Beach tuż przy morzu. Codziennie po odbytej praktyce możemy wypocząć korzystając z basenów, restauracji, salonu gier i siłowni. W sobotę odbyliśmy swoją pierwszą wycieczkę do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii czyli na Gibraltar. Jest to miasto o powierzchni 7 km2 i 30 tys. mieszkańców. Mieliśmy okazję zwiedzić niesamowitą jaskinię we wnętrzu góry. Jest ona wykorzystywana jako sala koncertowa i może pomieścić 300 osób. Bardzo serdecznie przywitały nas małpki gibraltarskie. Szczególnym dla nas - Polaków miejscem był pomnik gen. Sikorskiego. Naszym chłopcom przypadła do gustu wystawa starych samochodów na rynku gibraltarskim. Nie możemy doczekać się kolejnych wycieczek!

Czas leci niesamowicie szybko. W weekendy mamy możliwość zwiedzania przepięknej Andaluzji. Tym razem pojechaliśmy do miejscowości Ronda. Zobaczyliśmy hiszpańską Corridę oraz zwiedzaliśmy muzeum i zakątki miasta. Podziwialiśmy najbardziej urokliwe miejscowe zabytki. W czasie wolnym poszliśmy skosztować polecanej nam paelli. Coś pysznego! Następnego dnia pojechaliśmy do Malagi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od muzem samochodów, a potem wspięliśmy się na zamek Alcazaba, z którego widoki zapierały dech w piersiach. Na koniec poszliśmy do muzeum Picasa. Oby więcej takich wycieczek.

W ostatnią sobotę naszego pobytu w Hiszpanii tj. 31.05.2014 odwiedziliśmy malownicze miasto Kordoba, znajdujące się w północnej części Andaluzji. Wszyscy byli zachwyceni kunsztem wykonania słynnej katedry La Mezquita. Ponadto widzieliśmy synagogę oraz zabytkową część miasta. Następnego dnia wybraliśmy się całą grupą do pobliskiego delfinarium. Na miejscu obejrzeliśmy pokazy delfinów, ptaków egzotycznych oraz z rodziny orłowatych. Punktem kulminacyjnym naszego zwiedzania był wjazd kolejką na górę Callamoro, z której był przepiękny widok na całą okolicę. Pogoda nam dopisywała, a co za tym idzie, można było zaobserwować Malagę, oddaloną od Benalmadeny o prawie 15 km. W poniedziałek znów wracamy na praktyki, wypoczęci i gotowi do nowych wyzwań. Krystian Konecki i Daniel Leszczyński pracują jako graficy w firmie Grupo Ymer. Profesjonalnie wykonują zlecone im projekty. Nasi koledzy są bardzo zadowoleni z miejsca swoich praktyk oraz powierzonych im zajęć.

Olga Połetek i Bartosz Przydatek z klasy 4 Tib (technik informatyk) wykonali stronę www na temat praktyk zagranicznych naszych uczniów w hiszpańskiej Maladze. Praktyki miały miejsce w maju-czerwcu 2014 r. i zostały zrealizowane w ramach programu Leonardo da Vinci.