Dzisiaj jest .
 
» Archiwum 2000 - 2003


 

Internet dla szkół
"Najlepszy pomysł na wykorzystanie internetu w szkole"

Sukcesem w skali krajowej zaznaczyli swój udział w ogólnopolskim konkursie informatycznym uczniowie Technikum Hutniczo-Mechanicznego. W grudniu 2000 roku Telekomunikacja Polska S. A. ogłosiła konkurs pod nazwą "Najlepszy pomysł na wykorzystanie internetu w szkole". Przeprowadzono go w dwóch kategoriach: szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Każda szkoła biorąca udział w konkursie mogła przesłać jeden projekt. W konkursie wzięło udział ponad 670 szkół z całego kraju, w tym ok. 200 z województwa świętokrzyskiego. Jury wyróżniło 30 prac. Wśród nich znalazło się Technikum Hutniczo-Mechaniczne.

- Naszą szkołę reprezentowali czterej uczniowie klasy VSk (systemy komputerowe): Mariusz Kucharczyk, Robert Spadło, Tomasz Kwatera i Marcin Rysiak - powiedział dyrektor THM, mgr inż. Roman Kita. - Chłopcy ci otrzymali wyróżnienie.

Aby podkreślić wagę sukcesu naszych uczniów, trzeba odnotować fakt, że z województwa świętokrzyskiego wyróżniono tylko trzy placówki. Obok naszego technikum nagrodzono także: Technikum Leśne z Zagnańska oraz Szkołę Podstawową nr 1 z Kielc.

- Praca była wykonana w formie strony www - mówi mgr inż. Zbigniew Kaleta, pod kierunkiem którego powstał wyróżniony projekt. - Na stronie startowej www umieszczony został wykaz przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych technicznych, obowiązujących w programach nauczania w technikach i liceach technicznych. Dzięki naszej stronie, korzystający z internetu uczniowie mogą bardzo szybko znaleźć odnośnik dotyczący swojego przedmiotu. Link przeniesie ich do wybranego działu czy zagadnienia w sieci globalnej. Nasz projekt stanowi pomoc dydaktyczną na zajęciach z wykorzystaniem internetu dla nauczycieli oraz uczniów (zwłaszcza zaczynających swoją przygodę z siecią).

Warto dodać, że sukces naszych uczniów jest wynikiem prowadzonej w naszym technikum na szeroką skalę edukacji młodzieży w dziedzinie informatyki i języków programowania. Jako jedna z nielicznych szkół w Polsce uruchomiliśmy kierunek systemy komputerowe (pierwszy nabór do tej klasy miał miejsce w 1992r.) Szkoła posiada trzy pracownie komputerowe, wszystkie z dostępem do internetu: pracownia informatyki s.403, pracownia informatyki s.215 i pracownia systemów komputerowych s.101. Korzysta także z udostępnionych przez sieć telekomunikacyjną 600 darmowych impulsów dla szkół.

- W ostatnim czasie zakupiliśmy 20 nowoczesnych komputerów. Stacje zawierają procesory Celeron II 466MHz, dyski 8GB, pamięć RAM 64MB. - dodaje Z. Kaleta. - Zostały one umieszczone w s.403. Pracują w sieci typu magistrala pod kontrolą serwera Novell 4.11.

Pracownia informatyki s.403 - po zmianie komputerów na Celeron 466MHz
PRACOWNIA 403 Z KOMPUTERAMI CELERON 466

W naszej szkole można korzystać z Internetu jedynie w pracowniach komputerowych. Niestety, ze względu na koszty musimy limitować korzystanie z sieci. Staramy się o podłączenie terminalu SDI (łącze stałe), które jest dużo szybsze (115kb/s.), posiada stały adres IP i ma stałą opłatę miesięczną - dodaje R. Kita. - W przyszłości planujemy także komputeryzację pionu administracyjnego szkoły oraz doprowadzenie internetu do biblioteki szkolnej.

Wyróżnione w konkursie szkoły w nagrodę otrzymały stacjonarne aparaty telefoniczne i encyklopedie multimedialne PWN (4 płyty CD). Prezenty zostały wręczone naszym uczniom na konferencji prasowej w budynku Telekomunikacji Polskiej S.A., na którą zostali zaproszeni wraz z dyrektorem szkoły i promotorem pracy.

Wyróżniona praca Mariusza Kucharczyka (profil systemy komputerowe)
PRACA MARIUSZA KUCHARCZYKA

Jeden z wyróżnionych w konkursie uczniów, Mariusz Kucharczyk, wykonał także pracę na Ogólnopolski Konkurs SEP na Najlepszy Program Komputerowy. Praca pt. "Osiągnięcia informatyczne szkoły" zajęła I miejsce w edycji wojewódzkiej konkursu w kategorii programów użytkowych. Praca wykonana została w formie prezentacji multimedialnej w programie MS PowerPoint 2000 omawiającej dotychczasowe osiągnięcia Zespołu Szkół Hutniczych na polu informatycznym oraz prezentującej możliwości wykorzystania internetu w szkołach. Praca stanowi cenny przewodnik dla nauczycieli i uczniów innych szkół jak można zbudować i rozbudować szkolny węzeł internetowy oraz jak wykorzystać internet na zajęciach dydaktycznych Wymieniona praca została zgłoszona do etapu ogólnopolskiego. Opiekun pracy był mgr inż. Zbigniew Kaleta.

Zobacz historię komputeryzacji THM..

 
^ Do góry ^