Dzisiaj jest .

» Archiwum 2013

Praktyki zagraniczne - Malaga 2013
Staż zawodowy w Hiszpanii - maj/czerwiec 2013

W maju 2013r. grupa uczniów z klas III technikum oraz 2 nauczycieli wyjechało na 4 tygodniową praktykę zawodową do Malagi (Hiszpania). Uczniowie przebywali pod opieką p. Katarzyny Cedro i p. Marioli Leśniewskiej. Koordynatorem i autorem projektu była p. Mariola Leśniewska.

Minął już pierwszy tydzień praktyk zawodowych, więc można podzielić się pierwszymi wrażeniami z Malagi. Mieszkamy w hotelu Benal Beach tuż przy plaży. Zakwaterowani jesteśmy w przepięknych apartamentach ze wspaniałym widokiem na morze. Są tutaj 4 baseny, salon gier, bar i Internet. Do najbliższego sklepu jest 5 min. spacerem. Pogoda jest bardzo ładna - wszyscy są opaleni na brązowo. W sobotę pojechaliśmy na pierwszą wycieczkę na Gibraltar. Zwiedzaliśmy jaskinię, miasto, byliśmy na zlocie starych samochodów i jeden dzień spędziliśmy na terenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii. Słoneczne pozdrowienia od całej grupy!

Mija już drugi tydzień naszych zagranicznych praktyk. Hiszpania jest naprawdę wspaniała! Jesteśmy zaskoczeni jak przyjaźni i mili potrafią być Hiszpanie. Dużo zwiedzamy i leniuchujemy na basenie. W ubiegłą sobotę zwiedzaliśmy Rondę. Widzieliśmy najstarszą w Hiszpanii corridę i podziwialiśmy wspaniałe górskie widoki. W niedzielę przyjrzeliśmy się bliżej Maladze. Odwiedziliśmy pałac Alcabaza, muzeum Pabla Picassa oraz Katedrę Wcielenia. W pracy wszystko idzie świetnie. Pracujemy w firmie Asystem Espana. Zajmujemy się tworzeniem stron internetowych, aplikacji, itp. Projektujemy różnego rodzaju loga dla firm, elementy graficzne dla stron internetowych oraz layout'y graficzne. Uczymy się wielu nowych rzeczy oraz jak wykorzystywać nasze kreatywne pomysły. Bardzo tęsknimy za Polską i ślemy Wam gorące pozdrowienia! Już niedługo widzimy się w szkole ;)

W trzecim tygodniu pobytu w Hiszpanii wybraliśmy się na wycieczkę do Sevilli. Sevilla to bardzo duże i piękne miasto będące stolicą Andaluzji. Podczas naszej wycieczki w Sevilli zwiedziliśmy plac Plaza de Espańa, który został wybudowany w 1929 roku i jest to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc w Sevilli. Następną atrakcją była katedra Najświętszej Marii Panny - jest to gotycka budowla, która powstała w miejscu meczetu zbudowanego przez muzułmańską dynastię Almohadów. Jest to największa katedra w Hiszpanii i zarazem największa gotycka katedra na świecie. Jej budowa trwała około 150 lat, w jej tworzeniu brały udział 3 pokolenia najwybitniejszych europejskich artystów.

Po opuszczeniu murów katedry mieliśmy czas wolny na kupienie drobnych upominków. W czasie naszego pobytu w Sevilli oprócz zwiedzania zabytków spacerowaliśmy starymi uliczkami miasta. Naszą ostatnią atrakcją był rejs statkiem po rzece Guadalquivir. Wszystkim uczestnikom wycieczki miasto zapadnie głęboko w pamięci ze względu na swój urok i przyjazne nastawienie dla turystów tamtejszej ludności.

Następnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę po Benalmadenie, odwiedziliśmy tutejsze Delfinarium które znajduje się się niedaleko naszego hotelu. Największymi atrakcjami w delfinarium były pokazy papug, fok i delfinów.

Kolejnym punktem naszej wycieczki był wjazd kolejką linową na Calamorro. Wyciąg ma długość 2560 metrów i prowadzi na szczyt o wysokości 800 metrów. Na szczycie obejrzeliśmy pokaz umiejętności ptaków drapieżnych. Po pokazie mieliśmy chwile wolnego czasu aby ze szczytu góry podziwiać piękną panoramę wybrzeża Costa del Sol.

Praktyki zawodowe w Maladze 2013
malaga2013.zs3leonardo.pl - strona internetowa o praktykach zawodowych w Maladze - autor Konrad Skura kl. 4 Tia